Miért jelenkeztem az Akadémiára, és mi történt azóta velem?

Ádám eleinte nem is tudta, hogy vannak médiaügynökségek is a kreatív ügynökségek mellett, de aztán egészen belelendült;)

Az egyetem és az akkori gyakornoki helyem végéhez közeledve nem is gondoltam volna, hogy most egy médiaügynökség fullos irodájában fogok ülni. Tanulmányaim alatt jó pár ügynökséggel találkoztam, különböző vendégelőadások alkalmával, de azok főleg a kreatív ügynökségek vonalát erősítették. Éppen ezért nem is tudtam, hogy ennek a szakmának létezik a médiatervezésre specializálódott ágazata is, és ott vajon milyen munkát is végeznek. Ezen kívül sosem éreztem magamban annyi kreativitást, fantáziát, grafikus vagy szövegírói tudást, hogy egy kreatív ügynökségnél helyt tudjak állni, így az álláskeresés során főleg az ügyféloldal valamely marketinges pozíciója került előtérbe.

Habár a fentiek miatt kicsit ódzkodtam az ügynökségi élettől, amikor egyszer szembe jött velem a GroupM Akadémia, egyből éreztem, hogy meg kell ragadnom ezt a lehetőséget. Egyrészről úgy láttam, hogy ez a terület sokkal jobban illik hozzám, sokkal változatosabbnak, pörgősebbnek, kommunikációban gazdagabbnak tűnt, mint a kreatív ügynökségi vagy akár ügyféloldal és úgy éreztem, hogy talán jobban ki tudnám használni a gyakornoki helyen szerzett tapasztalataimat. Ezen kívül olyan sokrétű és valóban gyakorlatorientált digitális marketing tudást ígért, amit az egyetem alatt nem volt alkalmam elsajátítani, egyéb média vagy ügyféloldali területen pedig általában, sokkal nehezebb és időigényesebb feladat. Úgy éreztem, hogy ezzel a tudással sokkal több lehetőség nyílik majd meg előttem, szakmailag is jobban tudok majd fejlődni és még ha rögösebb útnak is tűnik, a végén kifizetődőbb lesz. Így az eddigi ismeretlen terület hirtelen egyre vonzóbbá kezdett válni.

Ezt csak tovább erősítették azok a nagy márkák, akik az ügynökségek ügyfelei közé tartoznak. Mindig is az volt a vágyam, hogy egy olyan márkán vagy területen dolgozzak, ami hozzám közel áll, így sokkal nagyobb lelkesedéssel fogok tudni majd belevágni a napi munkába. Ez szerencsére sikerült is, mivel nagy autórajongóként az egyik legnagyobb hazai autós hirdetőn, az Opelen is dolgozhatok.

A gyakornoki program felépítése is nagyon szimpatikus volt számomra. Azon, hogy ötvözik az elméleti tréningeket és teszteket a valódi ügynökségi munkával, majd ezeket kiegészítik számos csapatfeladattal és prezentációs anyaggal, abszolút látszott, hogy a program végére olyan tudást fogunk kapni, amivel valóban könnyebben fel fogjuk tudni venni az ügynökségi munka ritmusát.

Az akadémia kezdete óta rengeteg minden történt velem. Nagyon sokat tanultam, fejlődtem, nagyszerű embereket ismertem meg, bele láttam több ügynökség működésébe és a médiás bulik és csapatépítők révén szép élményeket is szereztem. Úgy gondolom, hogy aki kacsintgat a marketing vagy a média világa felé, annak ez egy remek lehetőség arra, hogy megfelelő alaptudást szerezzen és szakmailag fejlődjön.

– Horváth Ádám, junior media planner & buyer @ MediaCom

(A kép forrása)

Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!
A jelentkezés határideje: 2019. december 20.

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.