Élet a MediaComnál

Ismét bemutatunk egy GroupM-ügynökséget. A Mindshare, az MEC, a GroupM programmatic csapata és a Maximize után következzék a Mediacom! A poszt szerzője Bálint, aki a GroupM Akadémia első két hónapját töltötte ennél az ügynökségnél.

Az Akadémia képzésének szerves részét képezi a GroupM-csoportba tartozó ügynökségeknél eltöltött gyakorlati idő, aminek köszönhetően az oktatás során tanultakat a “valóságba” is át tudjuk ültetni, illetve belekóstolhatunk az ügynökségi élet mindennapjaiba.

Gyakorlati időm első két hónapját a MediaCom ügynökségnél töltöttem, és ebben a bejegyzésben az itt szerzett tapasztalatokat szeretném megosztani Veletek.

A kötelező adatok

A MediaCom egy globális médiaügynökség, amely 97 országban van jelen, ahol 122 irodát működtet. Ami a magyar viszonyokat illeti, hazánkban a MediaCom csapatát hozzávetőlegesen 60 fő alkotja, akik olyan ügyfelekkel dolgoznak, mint az Audi, a GSK, a Unicredit, a Pannontej, a Bayer, valamint az HBO. A MediaCom az elmúlt évek során számos szakmai versenyen bizonyult a legjobbnak, mint például az M&M Global Awards vagy a Festival of Media Global.

A tipikus multi feeling… vagy mégsem?

Egy MediaComhoz hasonló kaliberű vállalat esetében gyakran jogos a feltételezés, miszerint itt minden és mindenki egy olajozott gépezet részeként funkcionál, illetve a családias légkör feláldozásra kerül az eredményorientált munkavégzés oltárán, aminek következményeképpen az open space jellegű irodában egymás mellett ülő kollégák gyakran még egymás nevét sem tudják. Mielőtt bárkinek kedvét szegné az imént felvázolt miliő, gyorsan leszögezném, hogy a MediaCom esetében ezt azonnal el is lehet felejteni, ugyanis mindazonáltal, hogy természetesen mindenkinek megvan a maga dolga, az egyes részlegeken tevékenykedő kollégák aktívan segítik egymás munkáját, oldott, családias hangulatban végzik teendőiket.

Ráadásul munka előtt kiadós reggelivel indul a nap a konyhában, ahol a közös reggelizések közepette kicsit jobban megismerhetjük kollégáinkat. Amennyiben munka közben szükségünk lenne egy kis friss levegőre, vagy az ebédünket fogyasztanánk el a szabad ég alatt, a MediaCom terasza lehetőséget biztosít erre:

Az ügynökségnél továbbá figyelmet szentelnek az aktív kikapcsolódás lehetőségének biztosítására: a MOM Wellness központba szóló belépőnek köszönhetően a munka után ellensúlyozhattuk a szellemi igénybevételt egy kiadós edzéssel vagy szaunázással, hogy másnap felfrissülten vághassunk bele a napi teendőinkbe.

A sportolni vágyóknak további remek lehetőség a GroupM ügynökségi focija, ami minden csütörtök este kerül megrendezésre, és az aktív kikapcsolódás mellett a közösségépítő ereje miatt is említésre méltó.

A MediaCom rendszeresen szervez csapatépítő eseményeket és kirándulásokat is, ahova – legnagyobb meglepetésünkre – alig 1 hét ismeretség után minket, náluk gyakorlatot töltő akadémistákat is elhívtak. Ez nem csak egy roppant kedves gesztus volt, de hozzásegített minket, hogy minél hamarabb be tudjunk illeszkedni a közösségbe.

A munkakörülményeink bemutatása után nem mehetünk el szó nélkül a munkavégzés szakmai aspektusai mellett sem. A MediaComnál töltött idő során az általam megismert szakemberek arról tettek tanúbizonyságot, hogy szívesen adják át tudásukat a tanulásra vágyó kollégáknak. Akármikor érdeklődtem egy adott kolléga munkájáról vagy a média és a marketing világáról, mindig részletes magyarázatokkal szolgáltak.

Természetesen nem mindenki érkezik hosszú évek során elsajátított szakmai ismeretekkel, éppen ezért kiemelném, hogy a cég milyen nagy figyelmet szentel a munkavállalók képzésére, legyen szó akár „in-house” jellegű, belső képzésekről, akár külsős tréningekről. Saját példaként megemlíteném, hogy részt vehettem egy, a cég alkalmazottainak szóló Photoshop tréningen.

Mit is csinál egy akadémista?

Akadémistaként leginkább a digitális marketingért felelős csapat munkájába volt belelátásunk, illetve ehhez a területhez tartozó munkafolyamatokban tudtunk részt venni. A MediaCom esetében elsősorban a PPC csapat tagjai láttak el minket feladattal, így lehetőségünk volt megismerkedni a Google és a Facebook hirdetési platformjaival és ezzel kapcsolatos feladatokat végezhettünk, mint például kulcsszavak kutatása, hirdetések szerkesztése, kampányok feltöltése, riportok készítése. Ezen felül részt vehettünk a tartalommarketing, a médiatervezés és a keresőoptimalizálás munkafolyamataiban is.

Gyakorlatom során végig nagyfokú segítőkészséggel és nyitottsággal viszonyultak hozzám a munkatársak, a vezetők és a kijelölt mentor egyaránt, amiért nagyon hálás vagyok a csapatnak.

Összegzésképpen kijelenthetem, hogy a MediaComnál töltött 2 hónap során jelentős szakmai fejlődést sikerült elérnem. Akit érdekel a digitális marketing világa, szeretne nemzetközi presztízsű ügyfelekkel dolgozni és gyors szakmai fejlődést elérni, annak mindenképpen javaslom, hogy jelentkezzen a GroupM Akadémiára, ami a lehető legjobb belépési pont ebbe a világba.

Haska Bálint, GroupM Akadémia 2.csoport

Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.