A GroupM és a programmatic csapat

A Mindshare és az MEC után ügynökségcsoportunk újabb szeglete mutatkozik be. Peti a GroupM-et, azaz a csoportot összefogó “ernyőt” mutatja be, pontosabban az itt ülő programmatic csapat mindennapjaiba enged bepillantást, ahol a GroupM Akadémia első két hónapját töltötte.

A médiaügynökségek életét elsőre nehéz átlátni, ráadásul a GroupM csoportnál van belőle hat is! A gyakorlati idő alatt közülük kettőben is dolgozhatunk, viszont az alapképzés és a programmatic specializáció miatt a GroupM közös pont lesz minden akadémista életében, ahova mindig visszatérünk. Ismerkedjünk hát vele, milyen itt a hangulat, mire számíthatunk! 🙂

* * *

Kezdő lépések: alapképzéstől az ügynökségekig

Az első reggel, az első emeleten – igen, ez lesz a GroupM székhelye. Itt működik a médiaügynökségeket összefogó vállalatcsoport, központi szolgáltatások és akadémia, a következő 4 hónap központi helyszíne. Nehéz elképzelni, mit is csinálnak itt az emberek?

Beérkezve a nap gyakran a konyhában kezdődik: kávé, szendvics mellett feltöltődve vághatunk a munkába. A képzés a nagy előadóban lesz, itt ismerkedünk a szakmával,  egymással és az ügynökség szakembereivel – jöjjenek akár a Mindshare, Maxus, Mediacom, MEC, Maximize vagy épp a GroupM csapatából.

A „médiatrendek és az eszközök rohamtempóban változnak”, már „a digitális hirdetések húzzák az iparágat”, a „mobil éve van” (már vagy öt éve) és nagy szükség van új szakemberekre – halljuk egyről egyre. Ez jó, de milyen területen?

PPC, social media, hagyományos és performance kampányok, programmatic előadások pörögnek, ezzel ki is derül mivel fogunk itt foglalkozni. A képet a médiapiaci alapok és a tervezési praktikák megismerése teszik teljessé.

És miközben csoportos és egyéni feladatokkal elmerülünk a részletekben, bizonyítunk a teszteken, a közös ebédek alatt már csiszolódik a csapat is. Útravalónak az első időszakban ennyi: aztán ki-ki indul az első ügynökségébe, ami nekem a GroupM, karnyújtásra innen.

Konvertálunk, tehát vagyunk… a GroupM programmatic csapat mindennapjai

A programmatic otthona a GroupM, az ügynökségcsoportban alapvetően itt foglalkoznak az automatizált display vásárlás újszerű formáival, különleges hely. Kis szobában ütős csapat, a „Hangárban” – ahogy becézik – a közvetlenség az első perctől adott.

A kampánymenedzsmentbe is gyorsan beleláthatunk: napi frissítés, beállítás és optimalizációs megbeszélések után már a tervezésen dolgozhatunk. Profi rendszerek mellett a közös ötletelés és egyeztetés kihagyhatatlan, hiszen csak így működik az egész: éljen az „emberi tényező”.

Az újoncokra és újdonságokra egyaránt nyitott, vidám, összetartó csapat a GroupM, ha foci, ügyfélparti vagy akár nyereményjáték szóba kerül, lehet a másikra számítani – természetesen a konverziófókuszú szemlélet jegyében. 😉

Mire rájössz, hogy itt a kampányok- és érzelmek feltöltése mennyire párhuzamos, már el is ment ez a pár hónap. Érdemes tehát jól kihasználni az itteni időt!

 

Janzsó Péter, GroupM Akadémia 2.csoport

Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.