Az okoseszközök, mint az okostelefon, táblagép, okosóra egyre szélesebb körben elterjedtek. A mobil platform szerves része életünknek. Több mint csupán egy képernyő! Sokan mobilunkkal kelünk és fekszünk, és megbízható társként kezeljük. Az okostelefon manapság annyira nélkülözhetetlen része az életünknek, hogy (régebben) elképzelhetetlen helyzetekben is mobilunkon szórakozunk, tájékozódunk vagy csak böngészünk. Bármikor, bármire rákereshetünk mobilunk segítségével, és ezt a legtöbben ki is használjuk.
Mielőtt a GroupM Akadémiára jelentkeztem, bennem is számos kérdés fogalmazódott meg. Sokat gondolkoztam azon, hogy mégis milyen vizsgákat kell teljesítenünk, milyen kötelezettségeink lesznek, egyáltalán mire kell számítanunk GroupM akadémistaként a képzés alatt. Úgy gondolom, hogy minden leendő hallgató számára fontos, hogy tisztában legyen azzal, mi vár rá a gyakornoki program során, ezért készítettem egy rövid összefoglalót erről a saját tapasztalataim alapján.
Véleményem szerint, pályakezdőknek, vagy még egyetemi hallgatóknak a megfelelő szakmai irány, és vállalat kiválasztása kulcsfontosságú egy sikeres karrier megalapozásához.
Összefoglaltam 4 pontban, hogy miért érdemes a GroupM mellett dönteni, mivel ad többet az Akadémia programja a többi munkáltató által meghirdetett gyakornoki képzésekhez képest.
Az Akadémia első hónapja alatt többet tanultam, mint azt vártam a képzés megkezdése előtt. Elméleti és gyakorlati feladatokon keresztül ismerkedtem meg a legújabb digitális trendekkel, mint például programmatic, content marketing, PPC, SEO.
Biztosan benned is felmerült már a kérdés, hogy milyen képességek, tapasztalatok, tudás és hozzáállás jelentenek előnyt az új munkaerő kiválasztásánál. Pályakezdőként nehezen lehet kiigazodni az igényeken, hiszen az ember még nincs tisztában a munkaerőpiaci elvárásokkal. Mi az, amit keresnek a jelentkezőkben? Mennyire fontos a diploma és annak típusa? Mennyire telített most a piac?
(more…)
Mint sok más jelentkezőnek, mikor interjúra jöttem, volt egy saját elképzelésem a cégről és arról, hogy milyen lehet itt dolgozni. Nagy médiamamut, nemzetközi cég, biztos mindenki érezteti a rangját, mint sok nagy cégnél.
A GroupM-nek sikerült az összes hasonló előítéletemet egy nap alatt eltörölnie. Habár tényleg egy sikeres nemzetközi médiaügyökségi hálózatról beszélünk, ahol bőven van tennivaló, feszélyezett hangulatnak nyomát se lehet felfedezni. Mind a tapasztaltabb kollégák, mind a friss gyakornokok jó hangulatban teszik a teendőiket, alkalom adtán át-át szólogatva, viccelődve más csapatokkal, csapattagokkal. (more…)
Sokan vágyakoznak utána, míg mások talán lehetőségeik között sem sorolják, hogy egy médiaügynökségnél helyezkedjenek el alap- vagy mesterszakos tanulmányaikat követően. Többektől hallottam már, hogy kissé ködös terület ez számukra, vagy hogy egyszerűen csak úgy hiszik, hogy egy médiaügynökséghez csak erős maretingkommunikációs vagy médiatudomány fokuszú képzést követőn lehet bekerülni. Sajnos ennél nagyobbat nem is tévedhetnének. Az alábbi érvek álljanak amellett, hogy miért érdemes neked is egy digitális médiaügynökségnél munkát vállalni. (more…)
Elsőre nekem, mint külső szemlélőnek a médiaügynökségi világ egy jól összerakott, kíméletlen gépezetnek tűnt: néhány fős csapatok döntenek több tíz- és százmillió forintok elköltéséről, üzenetek jutnak el több százezrekhez és átláthatatlan kapcsolatok kötnek össze kiadókat, ügynökségeket és hírdetőket. A valóság azonban az, hogy az iparág sokkal emberközpontúbb mint sokan gondolnánk, hiszen emberekhez szólunk, mindig a megfelelő hangnemben és üzenettel, ez pedig folyamatos gondolkodást és kreativitást igényel.
Több szempontból is nagy döntés volt számomra az, amikor jelentkeztem az Akadémiára. Korábban pénzügyi területen dolgoztam, de éreztem, hogy számomra nem ez az igazi és bár a digitális marketing egy jó ideje mozgatta a fantáziámat, ijesztő gondolat volt elhagyni a meglévő pályát. Sok mindent kellett figyelembe vennem és aggódva indultam el ebbe az irányba, de az Akadémián tapasztaltak meggyőztek arról, hogy a lehető legjobb irányba sikerült terelni az életemet.
Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetem marketing mesterképzésének végzős hallgatója vagyok, ezzel párhuzamosan kezdtem el januárban a GroupM Akadémia képzését is. Ameddig az iskola padjait koptattam, azt gondoltam, hogy elég jól felkészít az alma mater arra, hogy megálljam a helyem a munka frontján is, azonban hamar bebizonyosodott, hogy ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna. A következőkben 5 olyan problémát vázolok, amivel Te is egykönnyen szembetalálhatod magad, mint pályakezdő: (more…)