Merci az egyik legmenőbb területen kötött ki az Akadémia után: programmatic-kal foglalkozik. Most leírja, milyen feladatai voltak-vannak.
Az Akadémián eltöltött 4 hónap alatt betekintést nyerhettem abba, hogy nagyjából hogyan is telik egy programmatic kampánymenedzser egy napja, milyen feladatokat kell ellátnia a GroupM-nél. Ebben a postban arról mesélek Neked, hogy az Akadémia alatt és után milyen feladataim voltak/vannak.
Mit KELL csinálni?
- Ha hétfő, akkor heti riportok – több olyan ügyfél is van, akinek a kampányairól minden hét elején küldenünk kell egy átfogó elemző riportot az előző heti teljesülésekről;
- Optimalizációs riportok – annak érdekében, hogy minél jobban teljesüljön egy kampány, optimalizálnunk kell, amihez bizony elengedhetetlen a riportok elemzése;
- Kampány optimalizáció – a riportokból levont következtetések alapján történnek változtatások a rendszerben, mint például egy nem megfelelően teljesítő oldal vagy kreatív kizárása, esetleg egy audience (közönség) vagy device (eszköz) felülsúlyozása;
- Kampány setup – létrehozni egy kampányt, beállítani minden célzást és kizárást a rendszerben;
- Kreatívok feltöltése – emlékszem, mikor először láttam, hogy a szép képek és videók helyett a kreatív egy sor script, egyszerre voltam picikét csalódott és meglepett is. Ezeket a scripteket kell feltölteni a rendszerbe és hozzárendelni a célzásaikhoz;
- Egyéb ad-hoc feladatok – megrendelők, tervek összevetése, ellenőrzése stb.
Mit NEM kell csinálni?
- Kávét főzni – magadon kívül senkinek
- Postára járni
- Virágokat locsolni
…nekem mindhez volt szerencsém az előző munkahelyemen és szerintem sokan másoknak is. 😊
Mire lesz szükséged?
- Türelemre – nem lehet pár nap alatt mindent megtanulni és erre sokszor kellett emlékeztetnem magamat is;
- Motivációra – ha lelkes és motivált vagy, pillanatok alatt elrepül a 9:00-18:00-as munkaidő;
- Analitikus gondolkodásra – jó ha érted, hogy melyik szám milyen változtatással függ össze;
- Monotonitás tűrésre – Naaaaagyon sok excelezés vár Rád;
- Szeresd az Excelt, mert ha nem szereted, ő sem fog és akkor te jársz rosszabbul 😉
– Tóth Mercédesz, Junior Programmatic Campaign Manager @ GroupM
Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!