“Az Akadémia és az egyetem egyáltalán nem üti ki egymást”

Napsi egy olyan témával foglalkozik ebben a posztban, ami sok egyetemista jelentkezőnket érint és érdekel: hogyan lehet összeegyeztetni az Akadémiát és az egyetemet?

Az utolsó digitális akadémiai csoport legfiatalabb tagjaként még bőven egyetemre jártam, mikor megkezdődött a képzés, sőt, most is suli mellett dolgozom a GroupM egyik ügynökségénél. Eleinte kicsit alá-, illetve túl is becsültem, hogy mit is jelent egyszerre csinálni a kettőt. Így utólag azt mondom, hogy egyáltalán nem kell lemondani az Akadémiáról, csak mert egyetemre jársz, mert könnyebben kivitelezhető, mint hinnéd. Azonban ugyanígy alábecsülni sem szabad a két helyen való párhuzamos teljesítés nehézségeit.

Kulcsfontosságú az idő- és energiabeosztás, hiszen az Akadémia heti 30 órát fixen igénybe vesz az életünkből, ami, ha nem csinálunk mellette mást, nem sok idő. Viszont egyetem mellett, ami szintén 10-15 órát követel, már egészen ijesztőnek tűnhet ez a 30 óra. Elárulom: nem az. Az első egy-két hétben ki lehet tapasztalni, hogy mennyi energiát igényel a képzés, utána pedig ennek ismeretében már gyerekjáték beosztani a nap 24 óráját. Az Akadémián kapunk házi feladatot is, ez lehetséges, hogy a meghatározott 30 órán felül még igénybe vesz néhány órát, de én úgy tapasztaltam, hogy gyakoribb volt az, hogy a gyakorlati helyeken, munkaidőben, a mentorok segítségével készítettük el ezeket a projekteket, mert általuk még több infót kaptunk az adott témában, illetve más szemszögből közelíthettük meg azt.

Lényeges még az, hogy megtanultunk priorizálni az egyetem-Akadémia kettős mellett. Személy szerint úgy gondolom, hogy a tréningeket nem érdemes kihagyni, pontosan ugyanúgy nem, mint ahogy a legnehezebb előadást vagy gyakorlatot sem az egyetemen. Viszont akkor sem kell kétségbeesni, ha esetleg egy tréning és egy must-attend gyakorlat/vizsga ütközne: az Akadémián oktató, egyébként természetesen dolgozó „tanárok” rendkívül rugalmasan kezelik a hiányzásokat, csak úgy, mint a cégek. Egyszer sem fordult elő velem olyan, hogy ne tudtam volna megbeszélni az oktatóval vagy a mentorommal, hogy később jönnék be, cserébe pedig mondjuk másnap annyival tovább is maradnék. Ráadásul ha a kihagyott tréning után elakadtam esetleg egy-egy témában, mindig szívesen segítettek és válaszoltak a kérdéseimre.

Ami talán számomra eleinte a legnagyobb nehézséget jelentette, az az volt, hogy teljesen más mindsetet igényel a egyetem és az akadémikus tanulás, mint a munka és a gyakorlati fejlődés. Az egyetemen alapesetben leadják az anyagot, mi pedig megtanuljuk a saját módszereinkkel, könyvekből vagy jegyzetből; viszont az Akadémián és az ügynökségeknél/a Central Médiacsoportnál szinte rögtön gyakorlatba ültetjük a tréningen elhangzott elméletet, ezáltal elsajátítva egy-egy feladatot. Amíg az egyik helyen van, hogy konkrétan csak be kell nyalni az anyagot, addig a másikon megérteni és átlátni fontosabb. Habár ez eleinte bonyolultnak és teljesen ellentétesnek tűnhet, az emberi agy rendkívül gyorsan képes adaptálódni, így idővel a két tanulási módszer kiegészíti és támogatja egymást, így mindkettő gyorsabban és gördülékenyebben megy majd.

Szerintem tehát az Akadémia és az egyetem egyáltalán nem üti ki egymást, sőt, rengeteg olyan készségünk fejlődik az összeegyeztetésük során, amik később, az élet bármely területén jól jöhetnek majd.

(A kép forrása)

– Békési Napsugár, Junior Digital Executive @ MediaCom

Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.