“A GroupM médiaügynökségi csoport hatalmas szakmai tőkével rendelkezik. Ez lehetőséget ad az egyéni és a vállalati fejlődésre, motivál és nem utolsó sorban elégedetté tesz. A megfelelő szakmai tudás lehetővé teszi számunkra a korai belépést számos innovatív területre, legyen az programmatic, vagy korszerű adatvizualizációs eszközök használata. Ezekből szeretném kiemelni, és bemutatni a hangalapú keresés területét, ami a keresőoptimalizálás szempontjából újszerű megközelítést igényel, ugyanakkor számos izgalmas lehetőséget hordoz” – írja Vadle Zsuzsi, korábbi akadémistánk.
A keresőoptimalizálás az online marketing egyik kulcsfontosságú tényezője, hiszen a vállalkozások fellelhetősége az online térben is ugyanolyan jelentőséggel bír, mint az offline-ban.
Ahogyan például üzletünket is lehetőség szerint egy minél feltűnőbb és könnyebben megközelíthető helyszínre helyezzük, úgy igyekszünk weboldalunkat is minél egyszerűbben megtalálhatóvá tenni. Az offline térben ehhez különböző regionális szempontoknak kell megfelelnünk, azonban az online-ban ezeket az elveket a keresőmotorok határozzák meg.
Erre épült a marketing egyik ága, a keresőmarketing, melynek célja, hogy weboldalunkat optimalizálva a keresőket használva minél több látogatót szerezzünk, akik potenciális vásárlóink, ügyfeleink lehetnek. A cél a keresési találati listán elfoglalt legjobb hely.
Azonban, mint ahogyan az élet számos területén, a keresésben is felbukkant a mesterséges intelligencia, méghozzá a digitális asszisztensek formájában.
A digitális asszisztensek például a telefonunkba építve, vagy okos hangszórón keresztül állnak rendelkezésünkre. Segítségükkel pár szó kimondásával kapcsolgathatjuk a lámpákat az ágyból, vagy hozhatunk frászt a másikra. Ezen kívül telefonhívásokat, időzítő beállítást és még sok mást is végrehajthatunk egy-egy a személyi asszisztensünknek irányított mondattal.
Jelen esetben a legfontosabb funkció persze a hanggal történő keresések végrehajtása. Ez annyit takar, hogy felteszünk egy kérdést eszközünknek, majd az vagy közvetlen válasszal vagy egy találati lista megjelenítésével felel nekünk készségesen.
Készségesen, hiszen párbeszédet folytat velünk, olykor igen szellemes és meglepő fordulatokat is vesz. Ez azt eredményezi, hogy mi magunk is párbeszédet alakítunk ki eszközünkkel, kérdéseket teszünk fel vagy utasítjuk valamire. És itt jön képbe ismét a keresőoptimalizálás. Alapvetően a felhasználók kereséseinek megfelelően alakítjuk weboldalunkat és annak tartalmát. Alkalmazkodnunk kell ahhoz az újszerű helyzethez, hogy ők egyre gyakrabban párbeszédes formában indítanak kereséseket.
Tehát a legfontosabb különbség a hagyományos és a hangalapú keresés között a keresések indításának módja. Ennek megértéséhez ajánlanám figyelmetekbe az alábbi videót.
A párbeszédes keresésekre jó megoldás lehet például, ha weboldalunk rendelkezik egy gyakori kérdések aloldallal, amely nemcsak esetlegesen magában hordozhatja a feltett kérdést, de akár a válasz is megtalálható benne, méghozzá olyan formában, hogy a keresési találatok között ez Featured Snippetként jelenjen meg.
Ahogyan sejtheted, Magyarországon egyelőre még nem keresnek hanggal tömegek. Ezért a megszokás mellett főként a személyi asszisztensek nyelvi korlátai tehetők felelőssé. De a GroupM-nél már tudjuk, hogy csak idő kérdése, hogy nálunk is elterjedjen ez a technológia, így mi már készülünk a hangalapú jövőre.
– Vadle Zsuzsanna, Junior Digital Executive @ Maximize
Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára! A jelentkezés meghosszabbított határideje: 2019. február 28.