„Lehetséges és tényleges valóság” – benyomásaim a GroupM-ről

Nóri a GroupM Akadémia második csoportjának akadémistája. Elmondja, hogy mit gondolt a médiaügynökségi világról a felvétele előtt, és mit tudott meg immár a programba bekerülve.

Hogyan változott a kívülről szerzett információkból kialakított véleményem a médiaügynökségi piacról/GroupM-ről azóta, amióta felvételt nyertem az Akadémiára?

Az egyetemi éveim alatt az oktatóimtól hallottam először az ügynökségek világáról. Pozitívumként emelték ki, hogy maga a munka izgalmas – hiszen egyszerre több ügyféllel is együtt dolgoznak – valamint, hogy jelentősebb anyagi elismeréssel is járhat. Azonban negatívumként hozzátették, hogy pont azért, amiért sok az ügyfél, rengeteg a munka/túlóra, és fennáll a veszélye annak, hogy hiába van számtalan munkatársa az embernek, mégis egyedül érzi magát, annyira el van foglalva mindenki a saját feladataival.

Az egyetemi tanulmányaim végéhez közeledve munkakeresés közben találtam rá a GroupM Akadémiára, ami fel is keltette az érdeklődésemet, ezért utánanéztem a cégnek:

A WPP a világ legnagyobb kommunikációs szolgáltatási csoportja, amely 200 000 embert foglalkoztat 113 ország 408 vállalatának 3000 irodájában. A dublini központú cégcsoport globális vezetője Sir Martin Sorrell.

A cég olyan vállalatok szolgáltatásait biztosítja ügyfelei számára, amelyek minden szükséges marketing- és kommunikációs készséggel rendelkeznek. Ezek a tagvállalatok saját identitással rendelkező egyedi márkák, amelyek számos tevékenységi területet ölelnek fel: reklámozás (reklámügynökségek); médiatervezés és -vásárlás; piackutatás; PR; arculatépítés és branding; direkt, promóciós és kapcsolati marketing; speciális területek – pl. egészségpiaci kommunikáció stb.

A GroupM pedig a WPP médiatervezéssel és -vásárlással foglalkozó médiaügynökségi csoportja, amely a piacon vezetőnek számít – 2015-ben a piac harmadát tette ki. Az alábbi öt ügynökséget foglalja magában: MEC, Maxus, MediaCom, Mindshare, Maximize. Elsődleges célja a hozzátartozó médiaügynökségek teljesítményének maximalizálása azáltal, hogy számos területen (pl. pénzügyek, saját eszközök fejlesztése) támogató szerepet tölt be az ügynökségek életében.

Tehát, amit a GroupM-ről eleinte tudtam/gondoltam, az az volt, hogy egy óriási cég, így valószínűleg izgalmas és pörgős a munka, az anyagi juttatás mértéke átlagon felüli lehet, ugyanakkor biztos nagyon kimerítő ott dolgozni. Mérlegeltem és úgy döntöttem, hogy belevágok, amit azóta sem bántam meg.

Az oktatások érdekesek – olyan dolgokat tanulhatok, amik mindig is érdekeltek – és jó hangulatban telnek, hála a gondosan összeválogatott csapatnak és a jó fej előadóknak. Első körben az MEC-hez kerültem gyakorlatra, ahol mindenki szívesen fogadott bennünket, örülnek, ha kérdezünk/érdeklődünk és szerencsére unatkozni se hagynak minket. 🙂 A munkánkról pedig rendszeresen visszajelzést küldenek, így az elismerések, valamint az építőjellegű kritikák sem maradnak el, segítve ezáltal a fejlődésünket.

Szőke Eleonóra, GroupM Akadémia, 2. csoport

Forrás:

  • wpp.com
  • groupm.hu

 

Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.