Ottó az Akadémia 4 hónapja alatt ügynökségi és média oldalon is megfordult. Most ez utóbbiról, azaz a Central Médiánál szerzett élményeiről ír. Hogy ezek mennyire jók voltak, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy mostanra a Central munkatársaként dolgozik az akadémiás tapasztalatokkal felvértezve.
A 4 hónapos gyakornoki program egyik nagy előnye, hogy az ügynökségi élet mellett a kiadói oldallal is szorosabb kapcsolatot köthetnek a jelentkezők. Miért fontos ez? Ügynökségi oldalon megismerkedsz a tervezés folyamataival, aztán kiadói oldalon látod az életre kelt kampányokat. Máshol, ilyen rövid idő alatt ez a tudás nem megszerezhető. De mi a szerepe a Central Médiacsoportnak ebben a tanulási folyamatban?
A Central, mint a programban résztvevő partnercég, erős alapot biztosít a gyakornokoknak a “médiás” pályafutás megalapozásához. Az alábbi poszt célja, hogy betekintést engedjen a kiadói oldal életébe és bemutassa, melyek azok a tapasztalatok, melyek kiegészítik a program során gyűjtött tudást.
A kiadói oldal egyik előnye és egyben nehézsége is, hogy sok emberrel kell együtt dolgoznod. Értékesítők, szerkesztőségek, grafikusok, informatikusok, marketingesek napi munkájának eredményeképp áll elő a termék. Ennek megfelelően különböző szemléletű szakemberekkel kell kommunikálnod. A termékoldal, a marketing, és az értékesítés szoros együttélésében szerezhető tapasztalatok nehezen pótolhatók máshol megszerzett tapasztalatokkal.
Megtanulod például, hogy mik a B2C (business-to-consumer) és B2B (business-to-business) marketingszemléletek közötti különbségek, és mik a hasonlóságok. Megtanulod, hogy a vállalatközi kommunikációban is embereket kell elérned a céges kontaktok mögött, és nem vállalatokat. Belelátsz az ügynökségekkel és az ügyfelekkel történő kommunikációs folyamatokba. Vagy ami talán még izgalmasabb: beleshetsz a színfalak mögé.
A Central abból a szempontból is érdekes, hogy változatos portfólióval rendelkezik. Itt ugyanis együtt él az online tartalomelőállítás, a hagyományos print, a programmatic, a seo, a rendezvényszervezés. A cégméret pedig magával hozza a közeg szociális jellegét: Fancy céges partyk, belsős rendezvények, szakmai konferenciák stb.
Máshol nem megszerezhető tapasztalatok, alap a “médiás” pályafutáshoz, szociális közeg, támogató vállalati kultúra. Csupán néhány dolog, ami miatt megéri a Centralnál gyakornokoskodni.
A végén úgyis itt akarsz majd dolgozni.
– Lovas Ottó, Central Médiacsoport
Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára! A jelentkezés meghosszabbított határideje: 2019. február 28.