Anna, első körös akadémistáink egyike lassan egy éve erősíti a programmatic csapatot. Mivel ez az egyik legizgalmasabb terület, feltett néhány kérdést egy kollégájának, hogy ti is többet megtudjatok a programmatic-ról.
A programmatic helyzetéről Gazsi Tímeával, a programmatic csapat egyik Optimisation Managerével beszélgettünk.
Szerinted miért van egyre nagyobb szerepe a digitális marketingnek?
Alapvetően szerintem onnan érdemes megközelíteni a témakört, hogy a cél a megfelelő fogyasztó megfelelő helyen és megfelelő pillanatban történő elérése. Tekintve, hogy egyre több fogyasztó tölti az ideje nagy részét digitális eszközök használatával, így evidens, hogy a digitális marketing egyre fontosabb az elérésükhöz.
Neked mi tetszik a programmaticban?
A leginkább az, hogy nagyon sokféle stratégiát és taktikát lehet alkalmazni, akár eszköz szintre (desktop, tablet, mobil), akár különböző célzási megoldásokra gondolunk. Gyakorlatilag mindent lehet tesztelni annak érdekében, hogy a konverziókat maximalizáljuk, és persze előfordul olyan is, hogy az előzetes elvárásoknak pont az ellenkezője valósul meg. Szerencsére mindent egyből tudunk változtatni, semmi sincs kőbe vésve. Összességében rendkívül sokszínű és változatos a munka, a technológia szinte percről percre fejlődik, egy a biztos, hogy itt sosem lett unatkozni 🙂
Tapasztalataid szerint az elmúlt egy évben hogyan fejlődött hazánkban a programmatic?
2016 elején kezdtem programmatic-kal foglalkozni, akkor még előfordult, hogy mindössze 5-10 kampányunk volt egy hónapban, jelenleg ennek a többszörösét kezeljük már heti szinten, tehát rendkívül sokat bővült a piac. Az ügyfelek is egyre inkább nyitnak a programmatic felé, egyre inkább látják a benne rejlő lehetőséget (és persze az eredményeket is), ezzel együtt pedig a cégen belül is egyre jobban bővül a programmatic csapat.
Véleményed szerint minek köszönhető a programmatic dinamikus növekedése?
Elsősorban úgy gondolom, hogy az általa nyújtott előnyök miatt. Adatokra épül, ezáltal sokkal pontosabb célzást tesz lehetővé, minden elemezhető, dinamikusan változtatható. Gyakorlatilag mindent az adott ügyfél adott kampányára lehet szabni, és ezt természetesen az eredmények is mutatják.
Milyen fejlődésre számíthatunk a következő időszakban programmatic terén?
Úgy vélem, hogy előbb-utóbb a médiaköltés döntő hányada programmatic módon fog megvalósulni, pontosan az előbbi okok miatt. Természetesen a piac ilyen mértékű változásához időre van szükség, de a tendencia ebbe az irányba mutat.
Milyen karrierlehetőséget látsz pályakezdők számára programmatic területen?
Abszolút fényes karrierlehetőséget. Folyamatosan bővül a programmatic piac, ezzel együtt pedig viszonylag új terület, tehát jelentős munkaerőhiány van még. Szóval aki szereti az adatelemzést, a különböző stratégiák tesztelését, és tud “nyomozni”, vagyis hogy mi miért történik és hogyan lehetne javítani, az mindenképp jelentkezzen programmatic állásra (csak úgy megjegyzem, hogy mi is épp keresünk új munkatársakat :)).
Wippelhauser Anna, GroupM Akadémia, 1. csoport
Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!