Avagy miért jelentkeztem, majd milyen volt két különböző gyakorlati helyen helytállni, dolgozni, tanulni, tréningeket csinálni, előadásokra készülni, beadandókat írni stb.. Köves Daniella írása
Hallottál már a GroupM Akadémiáról?
Na de mi lehet ez? Mire jó? Miért jelentkezzek ide?
Köves Daniellának hívnak. Nem tanultam marketinget és nem ismertem (még) ezt a nagy médiásvilágot. Hogy akkor mégis hogy kerülhettem a GroupM Akadémiára? Az alábbi sorokból kiderül. 😊
Nővérem dolgozott médiaügynökségnél és igazából ő volt az, akitől megtudtam, hogy létezik egy ilyen „tanfolyam” , hogy „GroupM Akadémia”.
Bevallom őszintén, hogy előtte akárhányszor kérdeztem őt, hogy mit dolgozik, mivel tölti a munkaidejét, elkezdett nekem villogó hirdetéseket mutatni különböző weboldalakon, mondván hogy „Nézd, ez azért van ott, mert mi terveztük el, hogy ott legyen”.
Aztán gondoltam magamban, hogy komolyan? Miért, ez nem magától van ott?
Elképzelni nem tudtam, hogy hogyan és mégis miért kerül oda egy-egy ilyen hirdetés, egyáltalán fontos-e ez, hogy látja valaki online az adott hirdetést. De az elmondásai alapján elkezdett érdekelni a dolog. Annyit mesélt, hogy mennyire király a kis közösség az ügynökségen belül, ahol dolgozik, hány és hány médiás bulin vesznek részt, mennyire izgalmas és változatos a munka és hogy borzasztó sokat tanul és fejlődik. Ezek alapján kedvet kaptam.
Amikor beadtam a jelentkezésemet, nagyon izgatottan vártam a visszaigazoló emailt.
Annyira gyorsan történt minden, kaptam a választ, majd egy hosszú és részletes felvételi anyagot kellett kitöltenem, többek között angolul kellett írni egy fogalmazást egy adott termék marketingjének ötletéről. Ezen felül egy Excel tesztet is ki kellett töltenünk, illetve számos logikai kérdést kellett megválaszolnunk.
Ha jól emlékszem, pár nap elteltével már hívtak be az interjúra. A GroupM-ben volt az interjú, 3 másik sorstársammalegyütt kezdődött a beszélgetés.
Először monotonitástűrést mérő teszteket kellett kitöltenünk, majd egy szerepjátékban kellett helytállnunk, a végén pedig mindenki egyenként mesélhetett magáról, kérdeztek eddigi tapasztalatokról, illetve angolra is átváltottunk az interjú alatt.
Néhány nap elteltével érkezett az email, hogy sikeresen felvételt nyertem az Akadémiára.
Boldog voltam, hisz mint utólag kiderült, több mint 100 jelentkezőből választottak be a 13 Akadémista egyikének. A mi képzésünk júniustól októberig tartott, én az első 2 hónapomat Magyarország egyik legismertebb és legnagyobb médiacégénél tölthettem, mégpedig a Central Mediacsoportnál, az ezt követő 2 hónapomat pedig a GroupM-hez tartozó, családias hangulatú Maximize médiaügynökségnél. (A képen Akadémista társammal, (mára nagyon jó barátnőmmel) Báharral szelfiztünk a Central Médiacsoport egyik teraszáról – pazar a kilátás az irodából! 😊)
Bátran kijelenthetem, hogy a gyakornoki munka és a tanulás összeegyeztetése jelentette számomra a legnagyobb kihívást.
Helyt kellett állnunk mind az „éles gyakornoki munka”, mind az akadémista tennivalók során – amiből akadt bőven. Alapvetően nagyon sokat kellett tanulnunk, egyénileg készülnünk (persze, hisz ezért voltunk itt) – de tudtuk, hogy ennek a sok tanulásnak meglesz az eredménye, hiszen ezen az adott szakterületeken szeretnénk később elhelyezkedni.
Az Akadémia letelte után különböző területekre kerülhettünk: programmatic, PPC, sales/marketing vagy médiatervező-vásárló. Ez attól függően dőlt el, mire vagy affinis, hogy csinálod meg/adod elő a preziket, illetve hogyan teljesítesz egy-egy vizsgán.
Összességében nagyon örülök, hogy lenyomtam a Jelentkezés gombot, hisz nem csak fantasztikus embereket ismerhettem meg, hanem borzasztó sok tapasztalattal gazdagodtam és fejleszthettem tudásom egy olyan szakterületen, ami mindig is érdekelt!
– Köves Daniella, Wavemaker, Junior Tactical Planner
Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára! A jelentkezés határideje: 2019. február 10.