Pályakezdőként vagy akár még egyetemistaként nehéz eldönteni, hogy miben szeretnénk majd a későbbiekben dolgozni, mennyire könnyű lesz betanulni és beilleszkedni egy teljesen újfajta környezetbe – írja Józsa Dóri, korábbi akadémistánk, aki mára a Maximize Junior Media Buyer munkatársa.
Az Akadémia sokat segít ebben, hiszen első körben megtanítják nekünk a szakma csínját-bínját elméletben. Ha nem vagy biztos az Excel-tudásodban, akkor sem kell aggódnod, hiszen az Akadémián megtanítják hogyan pivotálj! Ha pedig úgy érzed, hogy prezentálásban sem remekelsz, akkor se csüggedj, mivel rengeteg tanácsot és segítséget adnak, hogy fejlődhess ezen a téren is. Egyik napról a másikra rengeteg 3 betűs szó lesz a fejedben, tudni fogod, hogy mi az a PPC, SEO, SEM, CPC, CPM…
Majd miután megvannak az alapok, a gyakorlatban is kipróbálhatod magadat. Szakmai mentorok segítségével fejlődhetsz, akik ott vannak, hogyha elbizonytalanodnál, kijavítják a hibákat és részletes visszajelzést kaphatsz tőlük. És még segítenek a beilleszkedésben is.
Első körben a GroupM programmatic csapatában töltöttem 2 hónapot, ahol ízelítőt kaphattam a digitális világ legújszerűbb megoldásából, az automatizált display vásárlásból. Megtanulhattam, hogy hogyan szűrjek ki adatokat hatalmas Excel-táblákból, hogyan lehet megtalálni a kampányhoz illeszkedő célcsoportokat, illetve hogy hogyan is néz ki egy kampány tervezése a valóságban.
Idén először nem csak a GroupM csoport ügynökségeiben tölthettük el a gyakorlatunkat, hanem a Central Médiacsoportnál is, ahol kiadói oldalról tekinthettünk bele a média világába. A Centralhoz tartoznak olyan online felületek, mint például a 24.hu, a Nosalty, az NLCafé és a Házipatika, illetve olyan nagy magazinok, mint a Nők Lapja, a Cosmopolitan, az Elle és a Marie Claire.
Az ügynökségi környezethez hasonlóan a Centralnál sem lehet unatkozni. Készíthettünk a cikkekhez Facebook hirdetéseket, megtapasztalhattuk milyen kiadói oldalról a programmatic világa, megismerhettük és elemezhettük a teljes médiapiacot.
Plusz élmény volt számunkra, hogy ott lehettünk, amikor Terence Hill megérkezett Budapestre, és a Central Médiába. 😊
Az Akadémia záró feladataként pedig egy teljes kampánystratégiát kellett kidolgoznunk és prezentálnunk, ami már elővezette nekünk, hogy milyen is lesz majd a valóságban is ilyen projekteken dolgozni.
– Józsa Dóra, Maximize, Junior Media Buyer
Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára! A jelentkezés határideje: 2019. február 10.