Elsőre nekem, mint külső szemlélőnek a médiaügynökségi világ egy jól összerakott, kíméletlen gépezetnek tűnt: néhány fős csapatok döntenek több tíz- és százmillió forintok elköltéséről, üzenetek jutnak el több százezrekhez és átláthatatlan kapcsolatok kötnek össze kiadókat, ügynökségeket és hírdetőket. A valóság azonban az, hogy az iparág sokkal emberközpontúbb mint sokan gondolnánk, hiszen emberekhez szólunk, mindig a megfelelő hangnemben és üzenettel, ez pedig folyamatos gondolkodást és kreativitást igényel.
Egy pályakezdő számára ijesztőnek tűnhet az út, amíg ennek a világnak a teljes jogú tagjává válik, de 2017 óta létezik egy ’shortcut’, ami naprakész tudással és teljeskörű támogatással igyekszik versenyképes szakembereket beemelni a forgatagba, pusztán pár hónap leforgása alatt.
Túl jól hangzik, hogy igaz legyen?
Az igazság az, hogy az online világ minden szegmense rohamos tempóban fejlődik, a legtöbb digitális marketing eszköz nagyon új, így szakképzett és tapasztalt munkaerőt találni rendkívül nehéz. Ezt ismerte fel Magyarország legnagyobb médiaügynökségi csoportja, és indította útjára a GroupM Akadémiát, amely egy gyors és intenzív, de annál alaposabb képzés kifejezetten PPC és Programmatic szakemberek képzésére.
Ki jelentkezhet?
Az alapfeltételeken felül természetesen jól jönnek a szakirányú tanulmányok, de mivel a szegmens ennyire speciális és gyors ütemben fejlődik, a legjobb tanárok úgyis azok, akik nap mint nap professzionális szinten foglalkoznak a témával, azaz a GMA előadói vagy kollégák az ügynökségi gyakorlat alatt. Így a sikeres felvételihez az előzetes egyetemi tanulmányoknál jóval fontosabb, hogy napi kapcsolatban légy a médiával, ismerd és kövesd a médiafogyasztási szokásokat, és nyitott légy a technikai változásokra, trendekre.
Milyen a légkör?
Ha hozzá vagy szokva az irodai léthez akkor azért, ha nem, akkor pedig azért fog meglepni az a közvetlen, baráti légkör ami GroupM összes ügynökségénél érzékelhető. Ez a nyitott hozzáállás nagyban megkönnyíti a fejlődést és felgyorsítja a tanulási fázist, hiszen itt bárki kérhet segítséget, tehet fel kérdéseket a másiknak. Így adja magát, hogy a jövő GroupM akadémistáitól is elvárják a hasonlóan közvetlen, emberközpontú hozzáállást, enélkül ugyanis nagyon döcögősen zajlana a kommunikáció munkatársak, ügynökségek között.
Na, és persze nem utolsó sorban a fontos összetevő a lelkesedés, ami nélkül szinte lehetetlen ilyen mennyiségű tudás elsajátítása és mindennapi alkalmazása. Engem is meglepett, de ez a cégnél olyan szinten jelen van, hogy még azok a kollégák is tudnak sikítozva örülni vagy süteménnyel ünnepelni egy tender megnyerése esetén, akik jó pár éve a cégnél dolgoznak.
Így tehát az ideális akadémista jelölt szerintem:
- kreatív gondolkodásmódú
- érdeklődik a média iránt, azt figyelemmel követi
- nyitott a technikai újdonságokra, trendekre
- közvetlen, de szakmai alázattal kommunikál kollégáival
- kiapadhatatlan a lelkesedése
Amint látod, nincs megkötés arra vonatkozólag, hogy mennyire kell jártasnak lenni a marketing világában. Hiszen a GroupM inkább az elhívatottsághot keresi, és ahhoz adja hozzá a szaktudást, ezzel biztosítva, hogy te is értéket kapsz a képzés alatt, cég pedig remélhetőleg egy lelkes munkatárssal gyarapodik hosszútávon.
Ha a felsorolt kritériumoknak szerinted megfelelsz, kész vagy belevetni magad az ügynökségi világ mindennapjaiba és már csak versenyképes szaktudásra van szükséged, mindenképp tegyél egy próbát és jelentkezz a GroupM Akadémiára! A felvételi procedúra gyors és fájdalommentes, az első köre teljes mértékben online zajlik, mi például a leadási határidőtől számított pár héten belül megtudtuk az eredményt.
– Varga Tamás, GroupM Akadémia, 1. csoport
Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!