Milyen feladatai vannak egy programmatic gyakornoknak?

Merci az egyik legmenőbb területen kötött ki az Akadémia után: programmatic-kal foglalkozik. Most leírja, milyen feladatai voltak-vannak.

Az Akadémián eltöltött 4 hónap alatt betekintést nyerhettem abba, hogy nagyjából hogyan is telik egy programmatic kampánymenedzser egy napja, milyen feladatokat kell ellátnia a GroupM-nél. Ebben a postban arról mesélek Neked, hogy az Akadémia alatt és után milyen feladataim voltak/vannak.

Mit KELL csinálni?

  • Ha hétfő, akkor heti riportok – több olyan ügyfél is van, akinek a kampányairól minden hét elején küldenünk kell egy átfogó elemző riportot az előző heti teljesülésekről;
  • Optimalizációs riportok – annak érdekében, hogy minél jobban teljesüljön egy kampány, optimalizálnunk kell, amihez bizony elengedhetetlen a riportok elemzése;
  • Kampány optimalizáció – a riportokból levont következtetések alapján történnek változtatások a rendszerben, mint például egy nem megfelelően teljesítő oldal vagy kreatív kizárása, esetleg egy audience (közönség) vagy device (eszköz) felülsúlyozása;
  • Kampány setup – létrehozni egy kampányt, beállítani minden célzást és kizárást a rendszerben;
  • Kreatívok feltöltése – emlékszem, mikor először láttam, hogy a szép képek és videók helyett a kreatív egy sor script, egyszerre voltam picikét csalódott és meglepett is. Ezeket a scripteket kell feltölteni a rendszerbe és hozzárendelni a célzásaikhoz;
  • Egyéb ad-hoc feladatok – megrendelők, tervek összevetése, ellenőrzése stb.

Mit NEM kell csinálni?

  • Kávét főzni – magadon kívül senkinek
  • Postára járni
  • Virágokat locsolni

…nekem mindhez volt szerencsém az előző munkahelyemen és szerintem sokan másoknak is. 😊

Mire lesz szükséged?

  • Türelemre – nem lehet pár nap alatt mindent megtanulni és erre sokszor kellett emlékeztetnem magamat is;
  • Motivációra – ha lelkes és motivált vagy, pillanatok alatt elrepül a 9:00-18:00-as munkaidő;
  • Analitikus gondolkodásra – jó ha érted, hogy melyik szám milyen változtatással függ össze;
  • Monotonitás tűrésre – Naaaaagyon sok excelezés vár Rád;
  • Szeresd az Excelt, mert ha nem szereted, ő sem fog és akkor te jársz rosszabbul 😉

 

– Tóth Mercédesz, Junior Programmatic Campaign Manager @ GroupM

Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!

A jelentkezés határideje: 2020. január 6.

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.