Hogyan nézett ki az Akadémián a programmatic specializáció?

A GroupM digitális gyakornoki programja egy 4 hónapos képzés, amelynek második hónapjától minden akadémista specialzálódik a képességeinek és érdeklődésének megfelelően egy általa és a mentorok által gondosan kiválasztott területre. Én Merci vagyok és esetemben ez a specialista terület a programmatic volt.

Na de mi is az a programmatic? – gondolhatod ezeket a sorokat olvasva, úgy ahogyan én tettem 8 hónappal azelőtt, hogy bármi bővebb fogalmam lett volna erről a sokrétű és izgalmas médiás világról. Röviden annyit árulnék el, hogy egy adatvezérelt és automatizált médiavásárlási folyamat, amelyről bővebben a specializáció keretein belül sokat fogsz tanulni, viszont én most arról mesélnék Neked, hogy milyen feladatokat kell teljesítened a második két hónap során.

Sorstársaimmal ellentétben én a képzés négy hónapját végig az ügynökségek „esernyőjénél”, a GroupM-nél töltöttem ahol a programmatic csapat ül, így viszonylag gyorsan beleláttam a folyamatokba, ami ahhoz a döntéshez vitt közelebb, hogy a második két hónapot is ott akarjam tölteni. Minden nap elém görgetett egy új helyzetet, amiről nagyon sokat és részletesen tanulhattam a mentoraimtól. Eleinte egyszerűbb optimalizációk, heti riportolás, kreatívok feltöltése volt a feladatom, majd hétről hétre egyre szélesebb spektrumú tennivalóim lettek, míg egyszer csak egészen nehéz – de nem lehetetlen – lett összeegyeztetni a munka, az akadémia és az egyetem trióját. Lenyűgöző érzés volt látni, hogy olyan nagy márkákon dolgozhatok együtt – mint például a Nestlé vagy a Coca-Cola – a szakma legjobb embereivel, akiknek századjára sem esett nehezükre elmagyarázni a reach és a frequeny cap rejtelmeit. 😊

Végtelen türelem és kedvesség jellemzi az egész csapatot, így még introvertáltságom ellenére nekem is egész könnyen ment a beilleszkedés. Esetemet még egy különlegesség fűszerezte, hogy én voltam az egyetlen akadémista aki programmatic specializációra került, ennek következményeképp nemcsak a kötelező tanórákat kaptam meg, hanem az egész ott létem – mai napig – egy folyamatos fejlődés, tanulás volt. Bármilyen kérdésem merült fel, azonnal kaptam rá választ, még egy médiás terület részletes átbeszélésével együtt.

A gyorsan elillanó négy hónap végén két záróvizsga keretén belül kellett számot adnom arról, hogy hogyan is tudom az elméleti és gyakorlati tudást átültetni egy teljesen önálló feladatba.

Első körben a specializációs záróvizsgára került sor, ahol egy teoritikus márka termékének kellett az egész programmatic kampányát megcsinálom; briefet írni, debriefelni, megtervezni, setupolni a rendszerben, majd mindezt egy prezentáció keretein belül előadni az öt fős mentorbizottságnak, akik az előadásom végén kérdésekkel tehették próbára a tudásom és a magabiztosságom.

Ezzel párhuzamosan el kellett kezdenünk készülni a nagy, egész Akadémiát lezáró vizsgára is, aminek az eredményét a digitális vezetőknek kellett előadnunk. Egy nagy márka (a Coca-Cola – innen a képen látható cuccok) jövendőbeli kampányának egész médiatervét kellett megterveznünk, ami több hetes felkészülést, meetinget és szabadidőt igényelt. Ez az igazán izgalmas feladat a prezentációs készségeink mellett a csoportban való alkalmazkodást és a kérdések, valamint a visszajelzések minőségének fontosságát is kiemelte, fejlesztette.

Mindezek után, ha valaki elég ügyesen teljesítette a négy hónapot, egyből állást is ajánlottak neki valamelyik ügynökségnél vagy a Central Médiacsoportnál.

Az Akadémia egy gyakorlatorientált tanulási folyamat volt számomra, ahol rengeteg tapasztalatot, tudást, barátot és kiváló szakmai kapcsolatokat szereztem, nem beszélve arról az ultramenő érzésről, mikor először látod azt a bannert/videót, ami azért jelenik meg ott, annak és akkor, mert Te úgy állítottad be a rendszerben.

Összességében habár az excel lett a legjobb barátom, bármikor újra lenyomnám a jelentkezés gombot. 😊

– Tóth Mercédesz, Junior Programmatic Campaign Manager @ GroupM

Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!

A jelentkezés határideje: 2019. december 20.

About the author: Diána Török

Leave a Reply

Your email address will not be published.