Milyen teszteket, vizsgákat kell teljesíteni a GroupM Akadémia sikeres elvégzéséhez?

Mielőtt a GroupM Akadémiára jelentkeztem, bennem is számos kérdés fogalmazódott meg. Sokat gondolkoztam azon, hogy mégis milyen vizsgákat kell teljesítenünk, milyen kötelezettségeink lesznek, egyáltalán mire kell számítanunk GroupM akadémistaként a képzés alatt. Úgy gondolom, hogy minden leendő hallgató számára fontos, hogy tisztában legyen azzal, mi vár rá a gyakornoki program során, ezért készítettem egy rövid összefoglalót erről a saját tapasztalataim alapján.

Alapképzés (1. hónap)

  • Heti tesztek: Az első hónapban átfogó, részletes digitális marketing alaptudást fogsz szerezni, amihez kapcsolódóan hetente 25-50 kérdéses tesztekre kell számítanod, melyek az órákon tanultakra kérdeznek rá. Ezt úgy kell elképzelni, mint egy visszajelzést, mellyel azt bizonyíthatod, hogy az elméleti anyagokat sikeresen megértetted és elsajátítottad. A számonkérések internetes felületen zajlanak, feleletválasztós formában, ráadásul a tananyag előtte újranézhető, meghallgatható narrált Power Point prezentáció formájában.
  • Házi feladatok: Az első hónapban számos egyéni és csoportos prezentációs, illetve egyéb izgalmas, kreatív feladatot fogsz kapni, mint például stratégiai tervezés, médiatervezés. A házi feladatot egyébként legtöbbször a képzés alatt, munkaidőben is meg lehet csinálni.
  • Ügynökségi feladatok: Az első héten megismerkedsz a kijelölt ügynökségeddel, ahol az akadémián tanultakat fogod a gyakorlatban használni. Eleinte olyan kisebb feladatokra számíthatsz, mint például napi riportok készítése vagy kampányok feltöltése ad server-be. A későbbiekben több feladatkörbe is belelátsz majd, így kiderül, hogy melyik területhez van leginkább affinitásod.
  • Záróvizsga: A hónap végén egy záróvizsgát fogsz írni az addig tanultakból. Ettől nem kell megijedni, ez lényegében a korábbi tesztekhez hasonló feleletválasztós számonkérés. Aki odafigyel órákon, elkészíti a házi feladatokat és ezen kívül jó párszor átolvassa az anyagot, annak ez nem okozhat problémát.

Sikeresen teljesítettem az alapképzést! Hogyan tovább?

PPC specializáció (2. hónap)

  • Adwords, Facebook vizsgák: A második hónapban a legismertebb PPC rendszerekkel, a Google AdWords és Facebook Ads felületével fogsz megismerkedni. A képzés alatt Google AdWords és Facebook vizsgákat kell teljesítened, melyek szintén online felületen, feleletválasztós formában zajlanak. Sőt a sikeres vizsgák után Google minősítést is kaphatsz, mellyel hivatalosan is bizonyíthatod, hogy sikeresen elsajátítottad a hirdetési rendszer működését.success
  • Ügynökségi feladatok: A PPC specializáció során az ügynökségednél a gyakorlatban is meg fogsz ismerkedni a Google AdWords és Facebook Ads működésével, segítve az ügynökség napi munkáját. Emellett kisebb csoportokban fogsz dolgozni más GroupM Akadémia hallgatókkal és egy általatok kiválasztott projekt AdWords kampányának sikeréért leszel felelős. A kampánytervezés során teret kap a kreativitásod is, kipróbálhatod, hogy mennyire működnek a saját ötleteid.

Programmatic specializáció (3. hónap)

  • Programmatic teszt: A Programmatic specializáció során a GroupM ügynökségnél egy átfogó képzésen fogsz részt venni, mely során a gyakorlatban is megismerkedsz a cégcsoport automatizált hirdetési rendszereivel, a Light Reactionnel és a Xaxis-szal. A program során betekintést nyersz a napi, heti és záróriportok készítésébe, a médiaterv összeállításába. Megtanulod, hogyan érhetsz el gyorsabb eredményt a programmatic vásárlás segítségével. A gyakorlat végén egy a korábbiakhoz hasonló tesztet kell majd teljesítened.
  • Ügynökségi feladatok: A 3. hónapban a Programmatic képzés mellett a maradék időben az ügynökségednél fogsz dolgozni a korábban tanultakhoz kapcsolódó feladatokon. Olyan tevékenységekre kell számítani, mint például napi és heti riportok készítése, kampányok menedzselése, versenytársfigyelés, hirdetésszövegek írása, kulcsszókutatás, médiaterv összeállítása.

Szakmai gyakorlat folytatása (4. hónap)

  • Ügynökségi feladatok: Az utolsó hónapban szakmai gyakorlatot fogsz végezni az ügynökségednél, mely során a korábbiakhoz hasonló feladatokra kell számítanod.
  • Záróvizsga: A szakmai gyakorlattal véget ér a GroupM Akadémia. A program végén egy záróvizsgát kell majd tenned a teljes képzés során tanultakra építve, stratégiai prezentáció formájában. Az utolsó hónap végéig dől el, hogy a legtehetségesebb hallgatók melyik GroupM ügynökségnél fognak elhelyezkedni.

– Kiss Dániel, GroupM Akadémia, 1. csoport

Ha szívesen tanulnál és dolgoznál egy olyan helyen, ahol fontos vagy, jó a társaság és szakmailag fejlődhetsz, jelentkezz a GroupM Akadémiára!

About the author: GMA

Leave a Reply

Your email address will not be published.